Oswajanie "słonia" #3 - Davinci Resolve - Steem quasi promo klip

Z 2D do 3D

W poprzednim projekcie nauczyłem się jak wrzucić krzywe 2D do Davinci i je animować. Przyszedł więc czas na próbę zaimportowania jakiegoś modelu 3D. Potrzebowałem czegoś prostego. Czegoś przy czym nie będę musiał dłubać przez dwa dni. Wybór padł na temat jak w tytule.

Workflow

Znalazłem jakiś obrazek w necie i zrobiłem z niego krzywe w Affinity Designer

AFD-Steem.png

Wyeksportowałem krzywe w formacie SVG i zaimportowałem do Blendera. Tu nadałem krzywym trochę geometrii.

Blend-steem.png

Model z Blendera wyeksportowałem w formacie FBX i wrzuciłem do Davinci Resolve. Wszystko poszło gładko. Logo Steem prezentowało się dobrze, wiec zacząłem bawić się jego animowaniem. Ogólnie Davinci pozytywnie mnie zaskoczyło bo ma pełne środowisko 3D a nie 2.5D. Po czterech godzinach miałem gotową animację logo w 3D. Komuś ogarniętemu pewnie zajęłoby to z 30 minut, ale umówmy się ja jestem totalnym nieogarem w kwestii Davinci - na razie....
Przewijając sobie tę animację pomyślałem, że skoro już tyle zrobiłem, to może pójść troszkę dalej i stworzyć najdłuższego "węża" w mojej animatorskiej "karierze" ;).

Dav-Res-Fus.png

Quasi-promo klip

Wiem, że nie wrzuciłem wszystkiego co znajduje się na Steem i w około niego. Nie jestem dobrym steemianem i nie znam wszystkich projektów w ekosystemie. Dodałem te, które znam, lub korzystam, ale za to dałem adres gdzie większość można znaleźć.

Klip ten udostępniam na licencji CC0. Można z nim robić co się zechce. Można ściągać z youtube lub pobrać z google drive. Można edytować, rozpowszechniać (o ile komuś gust pozwoli ;) )